10 tipov ako získať referencie v roku 2023
Vedeli ste o tom, že až 84% ľudí dôveruje online referenciám rovnako, ako osobným odporúčaniam? Ak máte na webe alebo osobnom profile naozaj dobré referencie,
Referencie sa stali silným marketingovým nástrojom. Zákazník, ktorý chce niečo kúpiť, hľadá na internete produkt alebo službu a porovnáva ju s ostatnými. Vyberie si niekoľko adeptov a prichádza ťažké rozhodovanie. Cena, vlastnosti, dostupnosť a verejná mienka. Zákazník dôveruje omnoho viac firme s referenciami, ako tej, ktorá nemá žiadne. Ako získať referencie, ktoré zvyšujú dopyt po našich službách ? Koľko referencií je potrebných, aby vám zákazník dôveroval ? Pozor na falošné recenzie, ktoré posilňujú predaje na internetových e-shopoch a platformách ! Je dôležité zamerať sa na to, aby boli referencie autentické, reálne a také, ktorými sa chcete pochváliť. Platí tu, KVALITA je viac ako KVANTITA. Kvalitná referencie môže zvýšiť vašu šancu získať zákazku o ktorej sa vám ani nesnívalo.
Referencie pre vás môžu byť úplne zbytočné, ak neviete od koho referencie získať alebo ako ich využiť vo svoj prospech. Referencie sa môžu stať zaujímavým zdrojom informácii o vašej firme a prispieť k hodnote vašej osobnej značky. Ako získať kvalitnú referenciu ? Pýtajte si ju od zákazníkov, na ktorých názore záleží, ktorý niečo znamenajú alebo ktorých pozná vaša cieľová skupina.
Zákazník chce vidieť aktuálne referencie, aby vedel ohodnotiť firmu v čase. Staré referencie veľa nepovedia. Z prieskumu spoločnosti Search Engine Land vyplýva, že 69 percent spotrebiteľov sa domnieva, že hodnotenie staršie ako tri mesiace, už nie je relevantné. Menšia skupina – 15 percent ľudí tvrdí, že jedinou relevantnou recenziou sú recenzie uverejnené do dvoch týždňov. Dobrá referencia spred pár dní naznačí, že spokojnosť klientov je aktuálna. Preto by mali referencie tvoriť váš pravidelný obsah.
Referencie sú veľmi dôležitý zdroj informácií, nie len o firme ale aj produktoch a službách, ktoré firma ponúka. Preto je dôležité vytvárať referencie na to, čo je aktuálne ,,v kurze či trende,,.
Chceli by ste začať pracovať s referenciami ? Ak áno, je dobré myslieť na budúcnosť a smerovať recenzie tam, kam chcete aby sa váš biznis rozvíjal. S touto stratégiou sme pomohli aj nášmu klientovi, spoločnosti New Design, ktorý získal vďaka nezávislým hodnoteniam na stránke zariadim.sk výborné renomé.
Spoločnosť NEW DESIGN vyrába prémiový slovenský nábytok na mieru už od roku 2002. Pozrite sa ako sa menili jej referencie na platforme zariadim.sk od roku 2012 až po súčastnosť.
Spoločnosť posunula svoj biznis od výroby skríň po výrobu kuchýň, a od výroby kuchýň po celé interiéry na mieru.
V súčasnosti vyrábajú zákazky pre jednotlivcov, nábytok na mieru do celých interiérov, ale aj celé projekty pre kuchynské štúdiá, architektov či veľkých firemných zákazníkov ako sú hotely, hostely, business centrá.
Ako sme spomenuli na začiatku, dôležitejšia je kvalita ako kvantita. Je zbytočné mať desiatky referencií od ľudí s jedno slovným hodnotením alebo od ľudí, ktorí nemajú vplyv na vašu cieľovú skupinu. Z našej skúsenosti, vieme, že vám postačí zo dvadsať referencií, ktoré majú reálnu váhu a hodnotu. Ak navyše referenciu doplníte reálnymi fotografiami a vhodným popisom, môžu sa o vašej práci dozvedieť stovky až tisícky zákazníkov.
Máte kvalitné referencie od tých správnych ľudí či partnerov ? Využite ich vo svoj prospech ! Ak ich ukážete správnym ľudom, dokážete z nich vyťažiť čo najviac. V súčasnosti existuje mnoho miest kam môžete referencie umiestniť a ukázať ich potenciálnym zákazníkom. Môže to byť Facebook, LinkedIn, Firemný profil na Googli či váš blog.
Iba reálna a úprimná referencia bude uveriteľná. Kvalitná referencia by mala obsahovať meno klienta, v prípade firemnej zákazky názov spoločnosti a samozrejme popis služby, ktorú ste realizovali. Ak je to možné a klient bude súhlasiť, nemali by ste zabudnúť na fotografie. Referencia by mala byť konkrétna, všeobecné referencie potenciálnemu klientovi moc nepovedia a môžu pôsobiť nudne a umelo.
Kvalitné referencie, so správne zvolenými kľúčovými slovami pomáhajú získať lepšie pozície v rámci vyhľadávania. A všetci dobre vieme, že firmy, ktoré majú vo výsledkoch vyhľadávania vyššie pozície, získajú väčšiu návštevnosť.
Vedeli ste o tom, že až 84% ľudí dôveruje online referenciám rovnako, ako osobným odporúčaniam? Ak máte na webe alebo osobnom profile naozaj dobré referencie,
V texte sa dočítate: V súčasnosti podnikatelia vo veľkej miere propagujú svoju ponuku či služby a vkladajú príliš veľa úsilia a financií do lákania potenciálnych zákazníkov na svoju
V texte sa dočítate: Spoločnosť FINPO MB s.r.o. je jedna z mála maklérskych firiem, ktorá poskytuje komplexné služby vo všetkých 6 odvetviach finančného trhu. Medzi hlavné prednosti