10 tipov ako získať referencie v roku 2023
Vedeli ste o tom, že až 84% ľudí dôveruje online referenciám rovnako, ako osobným odporúčaniam? Ak máte na webe alebo osobnom profile naozaj dobré referencie,
V súčasnosti podnikatelia vo veľkej miere propagujú svoju ponuku či služby a vkladajú príliš veľa úsilia a financií do lákania potenciálnych zákazníkov na svoju web stránku. Ak však takíto návštevníci odchádzajú bez konverzie, už sa pravdepodobne nevrátia. Prečo ? Celkový dojem z vašej web stránky ovplyvňuje mnoho faktorov, jedným a veľmi dôležitým z nich je dôveryhodnosť. Online referencie a hodnotenia zákazníkov dnes môžete nájsť prakticky všade, na sociálnych sieťach, vo vyhľadávačoch či na webových stránkach s recenziami. Chýbajú vám referencie od zákazníkov ? Začnite na tom pracovať ihneď, získajte referencie, ktoré majú značný pozitívny dopad na vašu dôveryhodnosť.
Každý skúsený podnikateľ vie, že odporúčania sú jednou z najlepších foriem marketingu a ideálny spôsob získavania nových zákazníkov. Referencie fungujú ako vaša najlepšia vizitka v online aj offline svete. Podľa prieskumov až 40,9% zákazníkov považuje referencie a hodnotenia za dôležitý činiteľ pri rozhodovaní o nákupe. ( zdroj Agentúra BigCommerce ). Pozitívnou spätnou väzbou od zákazníkov sa môžete prezentovať na home page či stránkach konkrétnych služieb a produktov, takýmto spôsobom ukazujete, že vaše služby využívajú skutoční ľudia a sú s nimi spokojní.
V prvom rade je potrebné, uvedomiť si, pre koho sú vaše produkty a služby určené, kto je cieľový zákazník a do ktorých kanálov je vhodné investovať. Cieľom predsa je, odlíšiť sa od konkurencie a presvedčiť návštevníkov nakúpiť práve u vás.
Firemný profil na Googli je skvelou voľbou pre podnikateľov, ktorý majú prevádzku, poskytujú služby alebo vlastnia reštauráciu. Ponúka množstvo možností ako sa zviditeľniť v online svete, ako zvýšiť návštevnosť svojho webu ale aj to, ako získať nových zákazníkov. Viac ako 60% zákazníkov ako prvé vyhľadáva referencie na rôzne produkty a služby o ktoré majú záujem. Veľkým pozitívom Google referencií je okrem budovania si reputácie a dôveryhodnosti vašej firmy aj získanie vyšších pozícií vo výsledkoch vyhľadávania. Vďaka takýmto referenciám si môžu noví potenciálni klienti prezrieť, ako sú s vašimi službami či produktmi spokojní iní a naopak, váš zákazník, vám môže recenziu veľmi jednoducho pridať, stačí kliknúť a písať.
Hodnotenie na Facebooku je založené na tom, koľko ľudí odporúča alebo neodporúča vašu stránku. Podľa najnovších aktualizácií nie je možné udeliť hviezdičkové hodnotenie, či pridať fotografiu, iba napísať hodnotenie a odporučiť stránku.
Firmy a podnikatelia sa pri získavaní pozitívnych recenzií nemôžu spoľahnúť iba na kvalitné výrobky a služby, ale potrebujú stratégiu. A práve stratégií a efektívnemu využitiu referencií sa venuje portál zariadim.sk. Takéto referencie sa dajú využiť prakticky v akomkoľvek odbore – v stavebníctve, regionálnych službách, alebo aj inde. Každá referencia na zariadim.sk je nová internetová stránka, jej obsah je indexovaný vo vyhľadávačoch a používa štruktúrované dáta. S takýmto nástrojom budú vaše referencie doplnené o kľúčové slová, s popisom vašich produktov a s priamym preklikom na vašu web stránku. Navyše si svoje referencie z portálu zariadim.sk môžete pridať na web prostredníctvom jednoduchého nástroja – widgetov. Ukážky widgetov klientov si môžete pozrieť TU. Referencie vytvárajú skvelý obsah na váš web, sociálne siete ( Facebook, LinkedIn, Instagram, … ), alebo na blog, kde ich viete efektívne zapracovať do svojho textu.
Svoju web stránku môžete optimalizovať pre recenzie. Zákazníci tak môžu vyjadriť svoju spokojnosť s produktom či službou prostredníctvom hviezdičkového hodnotenia a pridaním komentára. Takéto hodnotenie sa zobrazuje vo vyhľadávaní Google ako tzv. Rich Snippets. Druhou z možností je vlastný text a hodnotenie na stránke, tento spôsob však nepovažujeme za šťastnú voľbu, na to aby boli jednotlivé atribúty podporené v Google ako štruktúrované dáta by ste minuli veľa energie, času aj peňazí.
Spokojnosť zákazníkov viete pohodlne zistiť prostredníctvom e-mailových dotazníkov v rámci služieb Heureka.sk (program Overené zákazníkmi ) či portálu Pricemania.sk (Overený obchod). Tento spôsob získavania referencií je vhodný najmä pre e-shopy. Veľkou výhodou je, že podávajú správu o spokojnosti nielen s nákupom alebo firmou ale aj konkrétnym produktom. Na získanie certifikátu Overené zákazníkmi však nie je stanovený potrebný počet referencií, pretože nezáleží na kvantite, ale aj kvalite hodnotení. Ocenenie Overený obchod je udeľované iba obchodom, ktoré majú dlhodobo kladné hodnotenia.
Potenciály zákazník chce vidieť aktuálne referencie, tri roky staré referencie veľa nepovedia, za ten čas sa už mohlo veľa zmeniť. Naopak dobrá referencia spred pár dní naznačí, že spokojnosť klientov je aktuálna. Z prieskumu spoločnosti Search Engine Land vyplýva, že 69 percent spotrebiteľov sa domnieva, že hodnotenie staršie ako tri mesiace, už nie je relevantné. Menšia skupina – 15 percent ľudí tvrdí, že jedinou relevantnou recenziou sú recenzie uverejnené do dvoch týždňov. ( zdroj )
Navyše referencie prezradia, aký máte vzťah ku svojim zákazníkom, preto na ne nezabudnite minimálne poďakovať. Kvalitné referencie zadarmo rozširujú váš dosah. Viete prečo ? Google hodnotí oveľa lepšie firmy, ktoré majú referencie, vďaka kvalitným referenciám máte šancu dostať sa na prvé pozície a poraziť tak svoju konkurenciu. Navyše sa zobrazia aj v prípade, ak zákazník nehľadá referenciu ale službu. Vďaka kvalitnej referencii, ktorá sa sama šíri internetom, sa o vašej práci môžu dozvedieť stovky až tisícky zákazníkov.
Každý podnikateľ, firma, inštitúcia sa už stretla s nespokojným zákazníkom, čo ak si však zákazník svoju nespokojnosť nenechá len pre seba a podelí sa o ňu na internete ? Je potrebné na to reagovať, nie odstrániť ju, určite si chcete zachovať status dobrého mena. Máte právo obhájiť svoje meno či úmysly, ak referencia nie je úplná či pravdivá. Takýto postoj o Vás napovie, že vám situácia nie je ľahostajná a vašou ideou je spokojný zákazník. Naopak, ak je hodnotenie vášho klienta oprávnené, hoci nepríjemné, môžete to vnímať ako motiváciu na rozvíjanie, zlepšovanie sa a podniknúť kroky aby sa už taká situácia neopakovala.
Vedeli ste o tom, že až 84% ľudí dôveruje online referenciám rovnako, ako osobným odporúčaniam? Ak máte na webe alebo osobnom profile naozaj dobré referencie,
V texte sa dočítate: Referencie sa stali silným marketingovým nástrojom. Zákazník, ktorý chce niečo kúpiť, hľadá na internete produkt alebo službu a porovnáva ju s ostatnými.
V texte sa dočítate: Spoločnosť FINPO MB s.r.o. je jedna z mála maklérskych firiem, ktorá poskytuje komplexné služby vo všetkých 6 odvetviach finančného trhu. Medzi hlavné prednosti