10 tipov ako získať referencie v roku 2023
Vedeli ste o tom, že až 84% ľudí dôveruje online referenciám rovnako, ako osobným odporúčaniam? Ak máte na webe alebo osobnom profile naozaj dobré referencie,
Kamenárstvo Berino pôsobí na trhu už viac ako 15 rokov avšak až v roku 2021 sa pán Bereš rozhodol postaviť novú stratégiu akvizície zákazníka cez web. Oslovil nás s cieľom vytvoriť novú web stránku a víziou, získať čo najlepších pozícii v rámci organického vyhľadávania doplneného o rozumnú mieru investícií do reklamy. Veľkou výhodou bolo, že klient bol otvorený obsadiť širšiu sféru ponúkaných produktov a služieb, čo nám umožnilo základ pre organické vyhľadávanie. Zároveň sme sa mohli oprieť o ukážky prác a dostatok recenzií od spokojných zákazníkov. Vždy sa potešíme keď klient načúva, nechá si poradiť a pozitívne reaguje na marketingový mix, ktorý zahŕňa nielen prezentáciu produktov ale rovnako dôležité rozširovanie klientskej bázy systémom referencií, úzko prepojených na ponúkané služby.
Klient bol otvorený prejsť zo stránky s 5 podstránkami služieb na širšiu ponuku produktov, ktoré proaktívne dopĺňajú reálne požiadavky trhu. Takto sme dokázali nielen ponúkať základné portfólio a doplnky ale vytvorili sme podstránky aj produktov ako sú kolumbáriá, rekonštrukcie hrobov, virtuálna spomienka, či výber materiálov. S klientom sme vybrali prioritné kľúčové slová, pre ktoré sme chceli obsadiť čo najlepšie pozície v Google v rámci organického vyhľadávania v Bratislave a okolí, dohodli dizajn novej web stránky, štruktúru a zadefinovali nové logo. Nasledoval náš overený postup : príprava textov zameraných na kvalitný obsah a SEO pozície, tvorba blogových článkov s dôrazom na linkbuilding, zobrazenie jednoduchosti ponuky a dôvodu prečo môže zákazník veriť nášmu klientovi, teda ukážky prác a referencie.
Klienta si prial ukážku kameňov priamo na hrobe, formou konfigurátora kde si zákazník sám môže vybrať typ hrobu a následne nakonfigurovať rôzne farebné variácie náhrobku a pomníka. Aj takáto funkcia vhodne doplnená o formulár pomáha zvýšiť dopyty od zákazníkov.
Veľmi častou službou je renovácia alebo rekonštrukcia hrobu, aby sme zaujali zákazníka, umiestnili sme na podstránku skrolovaciu fotografiu, na ktorej môže zákazník vidieť prácu pred a po. Takáto stránka nepotrebuje žiadnu ďalšiu reklamu. Pozrite si skrolovaciu fotografiu PRED a PO rekonštrukcii hrobu, ktorú sme na podstránku umiestnili.
Naším základným argumentom pre stavbu webov je aj dohľadateľnosť a následne, jasne zobrazená ponuka vhodne doplnená o faktor dôvery ( prečo vám nový zákazník môže veriť ). Referencie spokojných zákazníkov tak vhodne dopĺňajú ponuku silného webu, naviac rapídne pomáhajú zvyšovať návštevnosť web stránky a zlepšovať pozície aj v Google vyhľadávaní. Podľa prieskumov až 90% zákazníkov dôveruje online recenziám a 70% zákazníkov ich aj aktívne vyhľadáva.
Referencie sú zoradené podľa ponúkaných služieb a každá jedna má nielen aktívne texty pre vyhľadávanie ale aj viaceré spätné prekliky na jednotlivé služby, ktoré potrebujeme podporiť. Takúto podporu nedostanete od žiadnej konkurenčnej webslužby.
Súčasťou našej marketingovej podpory je pravidelné propagovanie klientových služieb a zdieľanie referencií a skúsenosti jeho zákazníkov na Facebooku. Už propagovaním prvých referencií sme zaznamenali pozitívnu odozvu.
Pre zvolené kľúčové slová sa nám podarilo dostať jednotlivé podstránky na pozície ktoré hovoria sami za seba.
Google pre zvolené kľúčové slová čoraz viac uprednostňuje vyhľadávanie aj cez obrázky, ktorých správna indexácia znamená ďalšie návštevy zdarma.
Pre posilnenie pozícií vo vyhľadávaní a zvýšenie návštevnosti webu berino.sk využívame na maximum nástroj Google Business Profile. Pri správnom nastavení a pravidelnom obsahu zákazníci nájdu vašu firmu nielen podľa pozície na mape ale aj prostredníctvom obrázkov, pravidelných príspevkov, alebo mikrowebu google berino.business.site. Toto znamená ďalšie návštevy webu, či priame telefonické dopyty alebo dotazy na trasu v mape.
Bez platenej reklamy sa úspech nedostaví. Avšak vždy sa snažíme s klientom zvoliť stratégiu ktorá využíva platenú reklamu na naštartovanie návštevnosti a následnú kontrolu pomeru počtu a kvality dopytov voči požiadavkám biznisu. Na štart návštevnosti využívame služby Google, Facebook ale aj ďalšie platformy so zdravým pomerom ceny a následných dopytov na stránke. Akákoľvek platená platforma však znamená pomerne veľkú cenu v prepočte na dopyty služieb, preto sa vždy pre zvolené kľúčové slová dopĺňajú nástroje platenej reklamy a organického vyhľadávania. V prípade webu berino.sk sa nám takto podarilo dosiahnuť optimálny pomer priamej a organickej návštevnosti na úrovni dvoj až trojnásobku návštevnosti platenej. Toto klientovi dovolí nadýchnuť sa a ďalej rozvíjať nové služby ktoré spolu práve pripravujeme.
Vedeli ste o tom, že až 84% ľudí dôveruje online referenciám rovnako, ako osobným odporúčaniam? Ak máte na webe alebo osobnom profile naozaj dobré referencie,
V texte sa dočítate: V súčasnosti podnikatelia vo veľkej miere propagujú svoju ponuku či služby a vkladajú príliš veľa úsilia a financií do lákania potenciálnych zákazníkov na svoju
V texte sa dočítate: Referencie sa stali silným marketingovým nástrojom. Zákazník, ktorý chce niečo kúpiť, hľadá na internete produkt alebo službu a porovnáva ju s ostatnými.