Ako získať nových zákazníkov ? Objavte silu referencií
V texte sa dočítate: V súčasnosti podnikatelia vo veľkej miere propagujú svoju ponuku či služby a vkladajú príliš veľa úsilia a financií do lákania potenciálnych zákazníkov na svoju
Vedeli ste o tom, že až 84% ľudí dôveruje online referenciám rovnako, ako osobným odporúčaniam? Ak máte na webe alebo osobnom profile naozaj dobré referencie, výrazne tým zvyšujete šancu, že si niekto vašu službu či produkt objedná. Nie ste si istí, ako pozitívne referencie získať? Tu je 10 tipov ako nato:
Dobré referencie dostanete len vtedy, keď budete mať spokojných zákazníkov. A tých získate, len vtedy, ak je váš produkt naozaj kvalitný. Dbajte nato aby vaši zákazníci boli spokojný s vašimi produktami a venujte tomu všetku svoju pozornosť. Nebojte sa ich opýtať čo sa im páčilo, oslovte ich s otázkou čo by ste mali zlepšiť, iba tak zistíte čo zákazníkom naozaj vyhovuje a keď vás chvália, vtedy požiadajte o recenziu.
Náš zákazník, náš pán. Starostlivosť o zákazníka nielen počas predaja, ale aj pred ním a po ňom je naozaj kľúčová. Priateľský prístup, včasné reagovanie na vzniknutý problém či pomoc pri predaji, toto všetko dokáže ovplyvniť vnímanie vašej spoločnosti a záleží len na vás ako vás zákazníci ohodnotia.
Ak žiadate zákazníkov o referenciu priamo, môže sa stať, že získate aj o 8x viac reakcií ako napríklad prostredníctvom e-mailu. Dôležité je však to, akým spôsobom o ne požiadať. Veľmi populárne sú rôzne firemné podujatia, Dni otvorených dverí, kde môžete získať nových zákazníkov ale aj požiadať o feedback od vašich pravidelných zákazníkov. Buďte nachystaný! Pripravte si linky, formuláre, ktoré môžete hneď zozbierať, aby ste zákazníkovi mohli jednoducho ukázať čo a kde má urobiť.
Milá Mirka,
Ďakujeme, že ste si objednali náš produkt.
Radi by sme vedeli, ako ste boli s produktom spokojná a preto by sme vás chceli požiadať aby ste nás ohodnotili.
Urobiť tak môžete nižšie
(môžete priložiť linku na váš web alebo zákazníka požiadate o vyplnenie dotazníka)
Pokiaľ nemáte možnosť získať spätnú väzbu osobne, určite využite e-mail alebo kontaktujte zákazníka telefonicky. Nezabúdajte však nato, že obe možnosti musía byť veľmi stručné, výstižné a tak aby ste sa vy aj zákazník cítili príjemne. Dôležité je správne načasovanie, zákazník musí mať čas si produkt či danú službu vyskúšať aby vás mohol ohodnotiť, až potom sa ho môžete opýtať ako bol spokojný.
Jedným z faktorov, ako zaujať zákazníka, je prísľub malej odmeny. Napríklad zľavovým kupónom pri ďalšom nákupe za každé hodnotenie na vašom webe. Nezabúdajte, že odmena by mala priamo súvisieť s vašim podnikaním a nesmie z nej vzniknúť tzv. úplatok. Dávajte nato pozor, nakoľko spoločnosť Google takýto typ odmien priamo zakazuje a považuje za porušenie pravidiel. Váš a i akýkoľvek ďalší účet vytvorený pomocou Google vám spoločnosť pozastaví a v najhoršom prípade vás môžu aj pokutovať, a to by ste určite riešiť nechceli.
Snažte sa odpovedať na všetky dobré ale aj tie horšie recenzie a komentáre. Musíte ukázať zákazníkom, že si ich vážite a ich názor vás zaujíma. Pri pozitívnej spätnej väzbe síce neskoršia odpoveď neuškodí, no negatívne recenzie je potrebné riešiť čo najskôr, teda neodďaľovať komunikáciu. Vrhá totiž zlé svetlo na vašu firmu aj pred aktuálnymi, aj pred potenciálnymi zákazníkmi. Odpovedajte zdvorilo a slušne a nezabúdajte zákazníkom poďakovať.
Sociálne siete sa stali dôležitým nástrojom na budovanie značky a získavanie nových zákazníkov. Nielenže umožňujú značkám osloviť svoje cieľové skupiny, ale taktiež udržujú a posilňujú vzťahy s existujúcimi zákazníkmi. Ľudia sa na nich stretávajú, zdieľajú svoje názory, zážitky a získavajú informácie o svete okolo seba. Pravidelne komunikujte a povzbudzujte svoje publikum ku zdieľaniu skúseností s vašou firmou. Ak vás niekto pochváli na sociálnej sieti, vypýtajte si recenziu aj na web.
Pridaním odkazov na web alebo sociálne média a využívaním rôznych skratiek zákazníkom uľahčíte napísanie recenzií. Stačí len kliknúť na príslušný odkaz a zákazníka to presmeruje priamo tam kam chce a môže vám rýchlo a jednoducho napísať referenciu.
Vždy je dobré vedieť kde si stojíte v konkurenčnom období. Ak budete vedieť čo robí konkurencia môže vám to ukázať čo robíte zle prípadne čo robíte lepšie ako ony. Následne sa musíte uistiť či to zákazníci aj ocenia a ak si myslíte, že áno požiadajte ich o recenzie.
Nájdite si partnera, ktorý vám pomôže váš proces naštartovať. Môžete sa naučiť správne komunikovať so zákazníkmi nielen počas ale aj po predaji a zároveň dosiahnuť proces, ktorý vám pomôže získať nových zákazníkov. Zobrazovanie referencií je súčasťou vášho marketingu preto nečakajte, že kvalitný marketing vám budú zákazníci robiť sami. S pomocou partnerov, ktorí sa takémuto obsahu venujú to ide rýchlejšie a adresnejšie.
Referencie sú marketingový nástroj. Ak ich máte dobré ľudia vás milujú, ak zlé zrejme od vás nikto nič nekúpi. Naučte sa s nimi pracovať, vybudujte si reputáciu a zvýšte návštevnosť daného produktu a služby aj vďaka našim radám.
Všeobecné tvrdenia nikoho nezaujímajú a ani nikomu nepomôžu. Je skvelé ak máte zamestnancov, ktorí sú milí a s ktorými zákazníci radi komunikujú, avšak v konečnom dôsledku každého zákazníka zaujíma len to ako im viete reálne pomôcť. Referencie dokážete využiť doslova na všetkých miestach. Na webe, v článkoch na blogu, na sociálnych sieťach alebo ak máte recenziu vo video formáte, môžete si ju zavesiť na váš youtube kanál.
Skúste kontaktovať „starých“ zákazníkov a zistite aký prínos do ich života mala vaša služba či daný produkt. Takto získaná recenzia bude mať úplne iný náboj ako všetky ostatné.
V texte sa dočítate: V súčasnosti podnikatelia vo veľkej miere propagujú svoju ponuku či služby a vkladajú príliš veľa úsilia a financií do lákania potenciálnych zákazníkov na svoju
V texte sa dočítate: Referencie sa stali silným marketingovým nástrojom. Zákazník, ktorý chce niečo kúpiť, hľadá na internete produkt alebo službu a porovnáva ju s ostatnými.
V texte sa dočítate: Spoločnosť FINPO MB s.r.o. je jedna z mála maklérskych firiem, ktorá poskytuje komplexné služby vo všetkých 6 odvetviach finančného trhu. Medzi hlavné prednosti